Blog
Let’s ZEN. Ai, ik heb een parkeerbon!
![Let’s ZEN. Ai, ik heb een parkeerbon!](https://www.avancecommunicatie.nl/app/uploads/2023/12/ING_37571_04545_jpg-scaled-aspect-ratio-430-310-scaled.jpg)
Afgelopen maand ging ik met de auto naar een cursus in Arnhem. Een superleuke cursus RAKU-stoken. Samen met mijn Zutphense cursusgenoten hebben we een workshop van 2 avonden en 1 dag RAKU-stoken geboekt. Nou zal je wel denken. RAKU – HOE???
RAKU-stoken is een oude Japanse manier van glazuren en stoken, oorspronkelijk bedoeld om theekommen te stoken voor de Japanse theeceremonies. Door de speciale techniek craqueleert het glazuur van een werkstuk. Het craquelé is dan zwart van kleur. Het stamt uit het Zenboeddhisme.
En wat is dan craquelé? Dat zijn kleine scheurtjes. Nou, die scheurtjes ontstonden ook in mijn gemoedstoestand afgelopen dinsdag om 22.23 uur!
19.25 uur: Parkeerplaats gevonden, zelf stekkeren en handig inloggen met mijn Parkmobile APP. Techniek staat voor niets!
Na een heerlijke ZEN-avond met mijn handen in de klei en thee uit japanse theekommetjes gedronken te hebben, gingen wij samen moe, gelukkig en voldaan naar mijn auto die netjes geparkeerd stond. Dacht ik dus. Wij rijden op de Velperweg en zien ineens een wit papiertje onder mijn ruitenwisser flapperen. WAT NU? Ik heb toch betaald met mijn APP?
Stoppen op een parkeerplaats en wat zie ik? Verdorie ik moet € 62,75 betalen!
Nou ja, ik kan bewijzen dat ik betaald heb via mijn parkeerhistorie in de APP. Geen zorg, dat komt wel goed. Let’s Zen…
Bezwaar indienen via de parkeer.nl site. Techniek staat voor niets. Reden van bezwaar invullen lukt mij niet. Niet op de mobiel, niet in Chrome en ook niet in Safari. ZUCHT, daar gaat mijn ‘Zenmomentje’. Lekker gebruiksvriendelijke APP!
Nou dan maar bellen. O ja, het kan ook op een andere manier via een andere knop. Nou dat doen we dan maar. Dat werkt gelukkig heel goed. Ik kan mijn kenteken invullen, de datum en de tijd van de bon en ik kan gelukkig ook een screenshot van mijn parkeeractie uploaden.
Hè gelukkig, ik word weer wat meer ZEN…
Ineens is er iets dat mijn aandacht trekt. Mijn kenteken begint met de letters HS en ik zie op de bon MS staan. Hè? Hoe kan dat nou? Hebben ze dat ook nog eens verkeerd ingevuld?! Ik kijk eens op mijn screenshot van de parkeerhistorie… verdorie staat daar ook MS. Hoe kan dat nou? OEPS, heb ik al anderhalf jaar mijn parkeer app op MS staan. Lekker suf! Gelukkig kan ik aangeven dat ik een verkeerd kenteken heb aangemeld. Helaas is er geen opmerkingenveld om aan te geven dat een H erg veel op een M lijkt als je je bril niet op hebt…
Nu ben ik toch wel wat blijer met mijn APP. Technische snufjes maken het leven gelukkig (meestal wel) makkelijker en nemen je werk uit handen.
Wil je meer weten over gebruiksvriendelijke (web)apps waarvan alle knoppen en velden werken zoals het hoort? Voor tevreden ZEN-klanten… neem contact met ons op.
PS: De bon is mij voor deze ene keer kwijtgescholden