Blog
Tips voor Google Mijn Bedrijf: zelf aan de slag!
In ons vorige blog hebben we je verteld wat het belang is van Google Mijn Bedrijf. Een volledig en up-to-date profiel is handig om je potentiële klanten van informatie over je bedrijf te voorzien, én het draagt bij aan je online vindbaarheid. Nu je dit weet, snap je wat het nut van een goede Google Bedrijfspagina is. Daarom geven we je nu graag wat tips voor Google Mijn Bedrijf en vertellen we waar je op moet letten.
6 handige tips voor Google Mijn Bedrijf
1. Maak een Google Bedrijfspagina
Een open deur: maak een Google Bedrijfspagina aan als je deze nog niet hebt. Vul hier alle mogelijke bedrijfsgegevens in, zodat je klanten duidelijk informeert en zodat zij je weten te vinden of snel contact kunnen opnemen. Een link naar je website, je telefoonnummer, adres en route, openingstijden en passende foto’s mogen hier absoluut niet bij ontbreken.
2. Een beschrijving
Geef een beschrijving van je bedrijf. Op die manier kun je jouw organisatie promoten en alvast kort vertellen wat je allemaal doet. Zo kies je zelf wat een bezoeker over je bedrijf te lezen krijgt, en kun je laten zien wat jou uniek maakt.
3. Schrijf Google posts
Plaats leuke en interessante Google posts. Dit is een functie binnen je bedrijfspagina waarmee je content direct in de zoekresultaten kunt publiceren. Zo kun je bijvoorbeeld updates over nieuws, evenementen en aanbiedingen plaatsen. Ook kun je hierbij een passende foto of video plaatsen. Doe dit minimaal eens per week om up-to-date te blijven.
4. Verzamel recensies
Plaats een Google recensie link, zodat klanten een snelkoppeling hebben om een recensie te schrijven. Plaats deze link vervolgens op je website of in de nieuwsbrief. Om de interactie te houden met klanten kun je ook reageren op recensies die zij geschreven hebben. Ook is er een nieuwe functie waarmee je een e-mail naar de reviewer kunt laten sturen, bijvoorbeeld als bedankje.
Krijg je een negatieve recensie? Dat is balen, maar ga hier volwassen mee om en probeer het op te lossen. Zo straal je alsnog positiviteit en oplossingsgerichtheid uit.
5. Bekijk je prestaties
Houd in Google Mijn Bedrijf je prestaties bij. Denk aan je weergaven, zoekopdrachten en andere activiteiten. Wees ook alert op de vragen die gesteld worden in de Vraag en Antwoord sectie. Dit kunnen potentiële klanten zijn die graag meer van jou willen weten.
6. Blijf up-to-date
Maar zoals je misschien verwacht is het sleutelwoord toch echt: blijf up-to-date en zorg dat je bedrijfsgegevens kloppen! Zo haal je voor je klanten, maar ook voor jezelf het meeste uit Google Mijn Bedrijf.
Zelf aan de slag met Google Mijn Bedrijf?
Ga jij zelf aan de slag met onze tips voor Google Mijn Bedrijf, of kun je wel wat hulp gebruiken bij het inrichten van je eigen Google Bedrijfspagina? Neem dan gerust contact met ons op!