Merkbekendheid en awareness realiseren bij de Nederlandse kattenbezitters voor Cat’s Best: biologische kattenbakvulling, geproduceerd door Rettenmaier en te verkrijgen door de consument in de betere dierspeciaalzaken in Nederland. Via inzet van social media (betaald en onbetaald) een band opbouwen met de doelgroep. Tevens de site voorzien van veel long tail content, blogs, video’s (6x) en relevante kattenfeitjes en weetjes.

Het vraagstuk

Cats Best positioneren als een A-merk kattenbakvulling, natuurlijk en veilig. Cats Best draagt bij aan het welzijn van je kat en aan ons milieu. Cats Best is 100 % natuurlijk – helemaal zonder chemische toevoegen en volledig biologisch afbreekbaar. Voor Cat’s Best worden geen bomen geveld en het product is in staat om zeven keer hun eigen volume in vloeistof te absorberen – heel natuurlijk, veilig en volkomen passend bij de kat.

Social & SEO-strategie
Een doordachte social media strategie en relevante SEO content voor de website www.catsbest.nl vormt de basis voor deze campagne. De site biedt bezoekers relevante informatie, inspiratie en tips voor het welzijn van je kat.

De oplossing

De doelgroep is in kaart gebracht en er zijn 6 fraaie en ludieke kattenvideo’s gemaakt. Iedere video licht een product feature uit. Die video gebruiken we in een betaalde Facebook campagne en voor de organische posts maken we kattenposts die doorlinken naar de longtail blogs op de site.

Selectieve perceptie
Door awareness te creëren maken we gebruik van selectieve perceptie bij de consument. Het veelvuldig zien van het product online in combinatie met de unieke product usp’s zorgt ervoor dat de consument dit in het schap in de winkel sneller opmerkt en reeds tevreden klanten worden ingezet als ambassadeur, door de positieve opmerkingen die ze plaatsen onder de Facebook berichten.

Score?
Usability
Online rendement