Sportkompas maakt sport & bewegen voor iedereen in de gemeente Brummen mogelijk vanuit de visie dat samen sporten en bewegen inspireert en verbindt. Als koepelorganisatie beheert de stichting 3 binnensportaccommodaties en geeft daarnaast invulling aan het lokale sportbeleid.

Door herpositionering van het merk Sportkompas, het werven en selecteren van een fulltime communicatiemedewerker en detachering op locatie ontwikkelen we een gedegen communicatiestrategie en geven we daar direct ook handen en voeten aan.

Het vraagstuk

Sportkompas is een jonge organisatie en sinds 1,5 jaar een zelfstandige stichting. Als sportkoepel functioneert Sportkompas als een centraal loket voor alle vragen die gaan over sport en bewegen, van inwoners, verenigingen, scholen en zorginstellingen. Deze doelgroepen weten na 1,5 jaar nog onvoldoende wat Sportkompas is en doet. Er is behoefte aan een duidelijke positionering van het merk en een heldere communicatiestrategie.

Herpositionering
Interviewsessies met diverse medewerkers van verschillende afdelingen vormen de basis voor een gedragen overkoepelende positionering + merkstrategie. Deze vervolgens verder uitwerken naar een creatieve campagne (‘Dat beweegt mij’).

Slimme internet oplossingen

De oplossing

Om ervoor te zorgen dat Sportkompas in staat is zelfstandig uitvoering te geven aan de communicatiestrategie hielpen we bij het werven en selecteren van een junior communicatiemedewerker/webredacteur. Door detachering op locatie van een senior adviseur werken we deze persoon in zorgen we ook voor hands-on ondersteuning en kennisoverdracht.

Met deze aanpak konden we tijdens het schrijven van het communicatieplan ook al direct sturing geven aan de operationele invulling ervan.

Doelgroepgerichte uitwerking
Om de naamsbekendheid van Sportkompas te vergroten de campagne zo inrichten dat we de diverse doelgroepen aanspreken en tegelijk ook met referenties bewijskracht leveren voor wat Sportkompas is, kan en doet.

Score?
Positionering
Detachering
Slimme internet oplossingen