De administratieve dienstverleners van (voormalig) Raad werken al meer dan 24 jaar voor klanten in de regio Bunnik. De onderneming wil blijven innoveren en zoekt naar manieren om onderscheidend te zijn en te blijven. Dit was de aanleiding voor een nieuwe naan en uitstraling naar buiten toe. Samen met de directie zijn we een positioneringstraject ingegaan, inclusief het ontwerpen en uitvoeren van een compleet pakket aan on- en offline communicatie uitingen. Het nieuwe ‘Appel en de Jong is toekomstbestendig, online goed zichtbaar en maakt slim gebruik van moderne automatisering.

Het vraagstuk

De oorspronkelijke vraag was een nieuwe website voor RAAD. Na wat doorvragen bleek dat het vraagstuk veel strategischer was. De naam RAAD was niet meer relevant en ook niet uniek (er bleken nog 15 RAAD kantoren te zijn vanuit een oud franchiseconcept). Daarnaast lag de focus op online zichtbaarheid en conversie vanuit een moderne website.

Herpositionering
Het beoogde resultaat van het traject was een nieuwe naam en frisse nieuwe huisstijl, ontwikkeld vanuit de identiteit en onderscheidend vermogen van het bedrijf.

Online conversie
Naast offline uitingen een sterke online positie ontwikkelen met een interactieve website gericht op het realiseren van conversie (offerteaanvragen).

Slimme internet oplossingen

De oplossing

Het traject is een ultieme samenwerking tussen onderzoek, ontwerp en techniek.
Ontwikkeling nieuwe naam en huisstijl
Realisatie van een responsive website
Ontwikkelen offertemodule voor automatische offerteaanvraag

Processen automatiseren
Belangrijke aspect in het ontwerp van de website: het moet voor de bezoeker makkelijk een aantrekkelijk zijn om via de tool een offerte aan te vragen. Een offertemodule automatiseert het proces en neemt werk uit handen voor Appel & de Jong.

Score?
Vormgeving
On- en offline vindbaar en zichtbaar
Automatisering
Slimme internet oplossingen