Een webapplicatie als platform voor verbinding en informatievoorziening

Baggerbedrijf de Boer en Bagger- en aannemingsmaatschappij van der Kamp BV bundelen de krachten voor het Baggerdepot Hollandsch Diep. Dit is een baggerdepot waar ontdoeners uit het hele land hun niet toepasbare baggerspecie kunnen storten. Na jarenlang gebruik gemaakt te hebben van een projectwebsite met abonnementsvorm, was er behoefte aan een gebruiksvriendelijk platform op maat om het proces van aanvraag tot storten makkelijker te maken. Samen met hen heeft Avancé dit platform ontwikkeld. Je bekijkt het resultaat hier.

Het vraagstuk

Het nieuwe platform moet de aanvraag- en verwerkingsprocessen van slibbergingsverzoeken en stortovereenkomsten vereenvoudigen. Dit vraagt om maatwerk. Baggerbedrijf de Boer en Bagger- en aannemingsmaatschappij van der Kamp BV wilden voor hun Baggerdepot Hollandsch Diep graag een eigen applicatie op maat. En één die ook voorzien is van de nieuwste technische ontwikkelingen.

Het doel? De verbinding zijn tussen het baggerdepot en de ontdoener. En daarnaast de ontdoener voorzien van belangrijke informatie. Het antwoord geven op vragen als: Welke baggerspecie wordt geaccepteerd? Hoe gaat het proces van aanmelden en aanvragen? Dit nieuwe platform moet ten goede komen aan de gebruiksvriendelijkheid en zo de aanvraag voor het storten van baggerspecie makkelijker maken.

De oplossing

Platform Baggerdepot Hollandsch Diep is in de lucht! Een platform om een vooraanmelding en definitieve aanmelding te doen van baggerspecie. Alle stappen, van de aanvraag tot de start van de uitvoering van het storten, worden uitgelegd. Overzichtelijk en duidelijk door middel van een stappenplan. De klant wordt bij de hand genomen door het proces van aanmelding.

Quickscan
Om snel inzichtelijk te maken of de baggerspecie gestort mag worden, is een quickscan op de homepagina vooraf aan registreren ontwikkeld. Een intakeformulier dat vooraf aan de aanvraag kan worden ingevuld. Doel: de ontdoener kan snel checken of de baggerspecie gestort mag worden zonder een account aan te maken. Efficiëntie ten top!

Gebruikersbeheer en autorisatie
Binnen de applicatie kunnen verschillende soorten gebruikers aan de slag. De beheerder kan via de applicatie gebruikers toevoegen en rollen toewijzen. Eén gebruiker kan meerdere rollen hebben en elke gebruiker heeft rechten die in detail aan te passen zijn. Verder zijn er rollen toe te wijzen aan gebruikers in de applicatie.
Het biedt de mogelijkheid om, afhankelijk van gekregen rechten, informatie te lezen, te wijzigen, te downloaden en te uploaden.

Bestandsbeheer
Een belangrijke functionaliteit van de applicatie is het beheer van de aangeleverde stukken en het delen van de benodigde documenten. Het platform verwerkt de aanmelding in stappen en verzamelt de benodigde documenten hiervoor. In stappen kan de ontdoener de documenten uploaden. Al deze documenten worden in de applicatie beheert. De bestanden worden in een ‘verkenner’ omgeving weergegeven. Je kunt eenvoudig door mapjes navigeren en bestanden verplaatsen, verslepen (‘drag and drop’), kopiëren en downloaden. De gebruiker heeft een eigen omgeving waarin hij alleen toegang heeft tot zijn eigen bestanden.

Gebruikerservaring – User Interface design (UI) voor het dashboard
Avancé besteedt altijd veel tijd en zorg aan de ‘User Interface design’. Door een gebruiksvriendelijke indeling (UI) te hanteren spreekt de functionaliteit van de applicatie voor zich. Gebruikers kunnen op ieder moment bij hun documenten en hun aanvraag inzien. In een persoonlijk dashboard ziet de klant en ook het baggerdepot in procenten de voortgang van de aanvraag. Visueel door middel van een voortgangsbalk en daarnaast ook tussendoor door middel van een notificatie en e-mail. De status wordt zo duidelijk gecommuniceerd. Gebruiksvriendelijk en inzichtelijk voor zowel de klant als het Baggerdepot. Dat is nog eens je gebruikers maximaal informeren!

Techniek
Dit platform is een maatwerkapplicatie. Het voordeel hiervan? We kunnen makkelijker en beter door-ontwikkelen op de functionaliteiten. De applicatie is dan ook ontwikkeld met de nieuwste technieken. Zo heeft het de meest recente PHP-versie en Laravel als framework. Dit voldoet aan de laatste cybersecurity standaarden en best practices.

Conclusie: Het platform versoepelt het aanvraagproces van slibberging, verbetert de klantervaring en vermindert de hoeveelheid werk om een aanvraag succesvol in behandeling te nemen.

Ben je benieuwd naar het resultaat? Bekijk het hier!

Score?
  • Webapplicatie
  • Online communicatie
  • Design & realisatie

Ervaring van de klant

Optimale ondersteuning in het ontwerpen, ontwikkelen en bouwen van online portaal en website

Vanuit onze wensenlijst en toelichting daarop heeft Avancé een offerte opgesteld die inhoudelijk erg goed aansloot bij onze wensen. De veruit scherpste prijs van totaal drie aanbiedingen deed ons in beginsel wel de wenkbrauwen fronsen. Geheel ten onrechte, zoals is gebleken!

Avancé heeft een prachtig en stabiel geheel opgeleverd. Een informatieve website maar ook een goed werkend klantenportaal waar vanuit wij alle klanten optimaal kunnen bedienen. Opdrachtgever, gebiedsbeheerder, autoriteiten en interne collega’s krijgen gebruiksrechten toegewezen waardoor wij maximale transparantie kunnen bieden voor alle betrokkenen. Wat ons betreft is Avancé een aanrader!

Baggerdepot Hollandsch Diep, combinatie De Boer en Van der Kamp

Deel en inspireer anderen