Merkpositionering: zorg dat klanten jou zien en vinden

Wij helpen je succesvoller te zijn in jouw business. Daarvoor gaan we op zoek naar de kern: het onderscheidend vermogen. Je bestaansrecht, identiteit, drijfveren en toegevoegde waarde vormen de ingrediënten voor een unieke propositie. Door een geïntegreerde marketing & communicatiestrategie zorgen we ervoor dat alle kanalen een consistent en eenduidig verhaal vertellen. In het design ligt een sterke focus op usability en conversie. Smaken kunnen immers verschillen, maar het zijn de resultaten die tellen.

digitale veiligheid

Merkpositionering in 2024

Merken staan in 2024 voor de uitdaging om onderscheidend te zijn in een overvolle markt. Technologische vooruitgang en veranderend consumentengedrag zijn factoren waar zeker rekening mee moet worden gehouden voor de positionering van je merk in 2024. Een strategisch hulpmiddel dat daarbij ingezet kan worden is de positioneringsmatrix. Een positioneringsmatrix is een visueel hulpmiddel dat je helpt om je plaats in de markt te identificeren in vergelijking met concurrenten. Je kijkt dan naar verschillende dimensies zoals prijsniveau en kwaliteit. Echter kunnen deze dimensies ook uitgebreid worden naar criteria zoals digitale ervaringen en maatschappelijke impact. Dit stelt je in staat om niches te identificeren waarin je unieke waarde kan bieden. Daarnaast maken wij ook gebruik van het Golden Circle model van Simon Sinek. Een veelgebruikt model voor strategische marketingcommunicatie en positionering.

avance-communicatie-aspect-ratio-800-543

Waarom merkpositionering?

Bij het positioneren van je merk of bedrijf draait alles om het uniek maken van je aanbod. Bij Avancé kijken we eerst naar de USP’s van je merk of bedrijf en de beloftes die je aan de klant maakt. Deze factoren zijn de basis van een geloofwaardig merkverhaal, waardoor jij opvalt in de markt. Daarnaast zorgen we er daarnaast voor dat jouw merk relevant blijft. Dit betekent dat we niet alleen je merk in de markt zetten, maar ook actief je positie bewaken en versterken voor langdurig succes. We creëren sterke content en zorgen aansprekende vormgeving die jouw boodschap ondersteunt. Misschien is het tijd voor een frisse, moderne huisstijl die past bij jouw boodschap? Ons doel is om jouw merk zo te presenteren dat het mensen aanspreekt en bij zal blijven.

  • Doordachte merkpositionering en corporate story
  • Passende huisstijl en logo-ontwikkeling
  • Resultaatgerichte marketingcommunicatiestrategie
  • Creatief concept als kapstok voor alle uitingen
  • Uitgekiend webdesign, voor alle devices
  • Mooie grafische vormgeving voor on- en offline uitingen

Merkpositionering cases

Nieuw in de markt: Dijkhof Kozijnen
Online communicatie
Strategie & communicatie
Nieuw in de markt: Dijkhof Kozijnen

Nieuwe bedrijfsactiviteit van Dijkhof Bouw in de markt zetten en online aanvragen genereren voor de timmerfabriek. Dijkhof Kozijnen staat voor persoonlijke aandacht, snelle levering en inmeten & plaatsen op locatie door heel Nederland. Van positionering naar website en online marketing inzet.

Score?
  • Online zichtbaarheid
  • Mobile first
Herpositionering Sportkompas
Content & campagnes
Design & realisatie
Offline communicatie
Online communicatie
Strategie & communicatie
Herpositionering Sportkompas

Sportkompas maakt sport & bewegen voor iedereen in de gemeente Brummen mogelijk vanuit de visie dat samen sporten en bewegen inspireert en verbindt. Als koepelorganisatie beheert de stichting 3 binnensportaccommodaties en geeft daarnaast invulling aan het lokale sportbeleid.

Score?
  • Positionering
  • Detachering

Marketingpositionering bij Avancé

Wil jij ook aan de slag met je eigen positionering? Avancé heeft al aan diverse vraagstukken gewerkt. Zo hebben wij bijvoorbeeld gewerkt aan een nieuwe marketingpositionering voor Dijkhof Wonen. Heb jij ook een vraagstuk voor ons? Laat het ons weten, we helpen je graag!

    Wat is merkpositionering?

    Merkpositionering is het zorgvuldig bepalen van de plaats die jouw merk inneemt in de gedachten van je doelgroep. Het doel van merkpositionering is het ontwikkelen van een imago dat niet alleen positief is, maar ook duidelijk maakt waardoor jij je onderscheidt. Dit vormt dan ook gelijk de kern van onze strategie bij Avancé. Wij zorgen dat jouw merk niet alleen herkenbaar en memorabel is, maar ook betrouwbaar.

    De voordelen van merkpositionering

    • Consistente merkbeleving
    • Concurrentievoordeel
    • Klantloyaliteit
    • Gerichte communicatie naar je doelgroep
    • Je onderscheidt je makkelijk van de concurrentie