Een nieuwe naamgeving voor je bedrijf of merk

Het kiezen van een nieuwe bedrijfsnaam is een belangrijke beslissing die veel impact kan hebben. Bij het starten van een bedrijf of merk heb je natuurlijk een naam nodig. Maar wat als deze naam een aantal jaar later niet meer goed bij je past? Misschien is de naam te beperkend, ben je gefuseerd met een ander bedrijf, of wil je jezelf opnieuw presenteren in de markt. Dan kan een nieuwe naamgeving de juiste oplossing zijn! Maar hoe pak je dit aan? Avancé Communicatie helpt je graag bij het bedenken van een nieuwe, passende naam voor je bedrijf of merk!

Hoe gaan wij te werk bij een nieuwe naamgeving?

Een sterke merknaam laat zien waar jij voor staat. Het draagt bij aan het bouwen van een sterk merk of bedrijf. Hierbij komen een hoop dingen kijken. Hoe gaan wij te werk? Eerst zorgen we dat we duidelijk hebben wie jij bent, wat je doet, en natuurlijk wat je wil uitdragen. Daarna gaan we brainstormen over een nieuwe passende naam. Heb je een compleet nieuw concept dat je op de markt wil zetten? Dan kunnen we naast een naam ook een nieuw logo en huisstijl ontwikkelen. Allemaal passend bij je gewenste uitstraling. Heb je nog geen website of wil je deze vernieuwen? Graag ontwerpen we ook een website op maat en schrijven we hier teksten voor.

Positionering en een nieuwe naam

De naamontwikkeling kan daarnaast het vertrekpunt zijn voor de hele (her)positionering van je bestaande bedrijf of merk. Immers kun je ook met je naam verwoorden welke positie je in de markt wilt gaan innemen. Want dat is wat je bij (her)positioneren doet. Nadenken over de positie die jij met je bedrijf of merk wil innemen in het hoofd van de klant. Het doel is hierbij het juiste imago creëren, en in positieve zin laten zien waarmee jij je onderscheidt van concurrenten. Ook op dit gebied denken we graag met je mee over hoe we jou met een nieuwe naam nog beter in de markt kunnen zetten.

Tijd om je nieuwe bedrijfsnaam te lanceren!

Al voor je je nieuwe naam gaat gebruiken, kun je klanten al laten weten dat er iets nieuws aankomt. Zo trek je alvast hun aandacht en is je nieuwe naam geen plotselinge verandering. Plaats bijvoorbeeld een aantal berichten op social media. Is het zover? Dan kun je ook een nieuwsbrief versturen om je nieuwe naam of merk te introduceren. Dit kan Avancé ook deels of volledig voor je verzorgen!

Waarom kiezen voor Avancé Communicatie?

Wij hebben al diverse leuke trajecten voor naamontwikkeling mogen begeleiden. Zo introduceerde Dijkhof Bouw een nieuw woonconcept: Dijkhof Wonen. Een nieuw product en nieuwe activiteit, en dus hielpen wij bij een nieuwe naam en positionering. Ook hielpen wij Appel & De Jong, voorheen RAAD, met het ontwikkelen van een nieuwe naam en website. Zo helpt Avancé bedrijven om te blijven innoveren en om zich te onderscheiden.

Ben jij op zoek naar een nieuwe naamgeving?

Is jouw bedrijf of merk ook toe aan een nieuwe naam? Of kun je wel hulp gebruiken bij het werken aan je positionering? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!