Esther Hofmans - 15 januari 2021

Gebruik jij Google Mijn Bedrijf al?

Gebruik jij Google Mijn Bedrijf al?

Maak jij al gebruik van Google Mijn Bedrijf? En haal jij daarmee al alles uit je profiel? Google Mijn Bedrijf wordt tegenwoordig steeds belangrijker. Zowel bij de keuze van een potentiële klant voor jouw bedrijf als bij je online vindbaarheid (SEO).

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Voordat we over het belang vertellen, zullen we eerst kort uitleggen wat Google Mijn Bedrijf precies is. Dit is namelijk het blok dat je aan de rechterkant in Google ziet. Het gedeelte waar je de meest belangrijke bedrijfsgegevens ziet, oftewel je digitale visitekaartje. Natuurlijk mits dit goed is ingevuld, anders vindt je niets. Hier liggen dan ook de mogelijkheden voor je bedrijf om GMB goed te gebruiken.

Een Google Bedrijfspagina kun je gewoon gratis aanmaken. Het enige wat je nodig hebt is een Google account, waarmee je de pagina aanmaakt.

Waarom is een Google Bedrijfspagina zo belangrijk?

Bedenk eens voor jezelf: je wilt iets gaan eten en je bent op zoek naar een restaurant. Je gaat zoeken op Google en ziet verschillende restaurants voorbij komen. De ene heeft zijn Google Mijn Bedrijf goed ingericht, en biedt allerlei nuttige informatie. Je ziet de website, reviews, openingstijden, foto’s en de route. Een ander restaurant heeft dit niet, wat betekent dat je hier zelf naar op zoek moet. Het is logisch dat je dan kiest voor het restaurant dat zijn Google Bedrijfspagina wel volledig heeft.

Wij mensen hebben een korte aandachtspanne. We willen graag zo min mogelijk zoeken naar zoveel mogelijk informatie. Hier komt het belang van Google Mijn Bedrijf om de hoek, omdat dit alle informatie voor ons centraliseert. Zorg er daarom voor dat jouw Google Bedrijfspagina zo goed en volledig mogelijk is ingevuld. Zo loop je niet het risico dat potentiële klanten liever voor de concurrent kiezen dan voor jou. Mensen hebben namelijk zoveel mogelijkheden, in restaurants, hotels, online marketingbureaus et cetera, dat een onvolledig of fout profiel, of slechte recensies er al voor kunnen zorgen dat je klanten misloopt.

Google Mijn Bedrijf en SEO

Wat je het liefst wilt met je bedrijf, is opvallen en goed vindbaar zijn. Ook daarom is het hebben van een goede Google Bedrijfspagina belangrijk. Wanneer Google beoordeelt dat jij het beste zoekresultaat bent voor zoekers, dan wordt jouw bedrijf aan die begeerde rechterkant gezet. Zo val je goed op bij potentiële klanten, en dat wil je!

Ook bij het bepalen en verbeteren van je SEO positie speelt je Google Bedrijfspagina een rol. Google beoordeelt je bedrijf als relevanter wanneer je je informatie op orde en up-to-date hebt. Dit verbetert de algehele vindbaarheid van de website. Dit geldt ook voor het hebben van recensies, en dan het liefst goede natuurlijk. Dit is namelijk ook een rankingsfactor die Google gebruikt om je SEO positie te bepalen.

Volgende week: tips voor je Google Bedrijfspagina

We hebben je een hoop verteld over waarom het belangrijk is om een goede Google Bedrijfspagina te hebben. In ons volgende blog geven we je 6 handige tips om zelf aan de slag te gaan met Google Mijn Bedrijf. Stay tuned!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

Wij denken graag met jou mee over de kansen en mogelijkheden binnen jouw organisatie. Wil je weten wat ons team voor jou kan betekenen?

Neem contact met ons op
Deel en inspireer anderen