Een nieuw logo en nieuwe website voor MOCIA

Het MOCIA-project is onderdeel van een wereldwijd initiatief, waar het Donders Instituut aan meewerkt. MOCIA staat voor “Maintaining Optimal Cognitive function In Ageing”. Het is een groot leefstijlonderzoek onder Nederlandse ouderen. MOCIA richt zich op een gezonder brein tijdens het ouder worden. De focus ligt op het kunnen signaleren van een verhoogd risico op achteruitgang van de hersenen. En op het verbeteren van het voorkomen van deze achteruitgang, door het ontwikkelen van een gepersonaliseerde leefstijlinterventie. Zo kunnen ouderen uiteindelijk langer zelfstandig wonen. Om dit project onder de aandacht te brengen, had MOCIA een logo, huisstijl en website nodig. Deze heeft Avancé met veel plezier ontwikkeld! Je bekijkt hem hier.

Het vraagstuk

Logo en website ontwikkeling

MOCIA wil graag een nieuw logo om zich goed te kunnen positioneren. Dit is een essentieel onderdeel van de huisstijl, dat voor mensen makkelijk te herkennen en onthouden is. Wat moet dit logo laten zien? Een gezonde leefstijl, onderzoek en kennis. En dat het liefst met een positieve, frisse, open en innovatieve uitstraling.

Ook ontwikkelde Avancé de nieuwe website. Uiteraard met eigen huisstijl en het logo van MOCIA. Het doel van de website is het werven van deelnemers en het informeren van partners en wetenschappelijk onderzoekers. Het bedient dus twee verschillende doelgroepen: de Nederlandse publieke doelgroep en de Engelstalige wetenschappelijke doelgroep. Daarnaast moest de vormgeving goed aansluiten bij het project en bij een ‘gezonde leefstijl’.

De oplossing

Dit mooie project is tot stand gekomen door veel overleggen en brainstormen met MOCIA. Een fijne samenwerking! Het resultaat is een nieuw, positief logo met een link naar een gezonde leefstijl en hersengezondheid. We ontwierpen het logo voor beide doelgroepen van MOCIA. Een Nederlandse versie voor de (potentiële) deelnemers, en een Engelse versie voor de onderzoekers. De huisstijl is ook doorgevoerd in de nieuwe website. De kleur en ontworpen icoontjes zien we er terug. Alles staat in het teken van het realiseren van een gezonde leefstijl voor ouderen. Natuurlijk met een heldere en professionele uitstraling.

De nieuwe MOCIA-website is rijkgevuld, modern en responsive. Het bevat veel informatie in de vorm van onderzoek-werkpakketten, partners, nieuws, blogs en een agenda. De website krijgt een duidelijke scheiding tussen een publiek en scientific onderdeel. Het Engelse scientific deel staat nu live! Er wordt nog hard gewerkt aan het Nederlandse publieke deel van de website, die zich richt op het werven van onderzoeksdeelnemers. Benieuwd geworden naar deze nieuwe website? Bekijk hem hier.

Score?
  • Design & realisatie
  • Offline zichtbaar
  • Informatief en wervend

Ervaring van de klant

Logo en website sluit helemaal aan op onze wensen

Avancé heeft voor ons wetenschappelijke onderzoeksprogramma een logo ontwikkeld en de tijdelijke website omgebouwd tot een volwaardige, warme en professionele website waarbij twee doelgroepen onderscheiden worden: een Nederlandstalige, maatschappelijke doelgroep en een Engelstalige, wetenschappelijke doelgroep. Wij zijn tevreden over de samenwerking met Avancé. Er is goed geluisterd naar onze wensen en daaruit is een prachtig logo en website voortgekomen!

MOCIA

Deel en inspireer anderen