Online marketing ondersteuning
Delta Chesterfield
Delta Chesterfield is al 25 jaar marktleider in Nederland op het gebied van chesterfield meubels. Het bedrijf ontwikkelde een eigen lijn chesterfield banken en stoelen, het biedt een ruim aanbod tweedehands en gerenoveerde chesterfields met ook een eigen werkplaats voor reparatie en onderhoud. Door zorgvuldige inzet van online marketing vergroten we de aantallen bezoekers op de website chesterfield.nl met als belangrijkste conversiedoel meer bezoekers en omzet in de vier fysieke winkels.
Het vraagstuk
Delta Chesterfield liet een nieuwe website bouwen maar de bezoekersaantallen en omzetresultaten vielen tegen. Bovendien bleek de online advertising onvoldoende rendement op te leveren. De focus ligt op het verhogen van het rendement uit de online inspanningen, het vergroten van de (online) zichtbaarheid en het behouden en waar nodig herwinnen van marktaandeel.
Branding, online advertising en social media strategie
Door het optimaliseren van de bestaande website, het herinrichten en aanscherpen van Google Ads campagnes en het opzetten en uitvoering geven aan de social media strategie vergroten we de online zichtbaarheid zowel regionaal als landelijk.
De oplossing
De eerste 1,5 maand hebben we wekelijkse ondersteuning op locatie geboden om zo belangrijkste issues samen te kunnen identificeren met als resultaat een aangescherpte positionering en een online advertisingstrategie die veel meer rendement oplevert. Vervolgens hebben we stap voor stap gewerkt aan het verbeteren van de online prestaties en geven we vorm en inhoud aan de corporate communicatie.
Regionale aanpak
Zichtbaarheid in de regio is essentieel voor succes binnen de nichemarkt waarin Delta Chesterfield zich begeeft. De samenwerking is zo ingericht dat snel ingespeeld kan worden op trends, vragen van klanten en activiteiten van de concurrentie.
- Online rendement
- Positionering
