Positionering & ontwikkeling compleet nieuw woonconcept Dijkhof Wonen
Dijkhof Bouw introduceert een nieuw woonconcept: Dijkhof Wonen. Dijkhof Bouw uit Klarenbeek heeft al bijna 100 jaar ervaring met het bouwen en verbouwen van woningen en is een restauratie specialist voor monumentale panden, landhuizen en kastelen.
Het Dijkhof Wonen concept maakt het voor klanten mogelijk om in 7 stappen online hun ideale droomhuis te ontwerpen en samen te stellen! Kiezen voor Dijkhof Wonen betekent kiezen voor vakmanschap, complete ontzorging en perfecte service bij het ontwerpen en bouwen van een eigen huis.
Het vraagstuk
Aan Avancé de vraag hoe dit nieuwe concept vorm te geven, te ontwikkelen en succesvol in de markt te positioneren, om zo Dijkhof Wonen goed op de kaart te zetten. Een compleet en prachtig vraagstuk waar alle 3 de speerpunten van Avancé samenkomen. Welke strategie en welke communicatiemiddelen zetten we in? Hoe gaan we dit vormgeven en realiseren? Welke content strategie passen we toe en welke campagnes zijn nodig om de conversiedoelen te realiseren? Hoe maken we Dijkhof Wonen zichtbaar en vindbaar?
De oplossing
Avancé heeft samen met Dijkhof het marketingconcept ontwikkeld, ontworpen en de uitingen en website/applicatie gerealiseerd. Dit is tot stand gekomen door veel te brainstormen en samen te sparren en het hele traject agile te ontwikkelen. Stap voor stap. Het concept is compleet nieuw, dus is er als eerste een naam, logo en huisstijl ontwikkeld, passend bij de gewenste uitstraling en gewenste positionering. Daarna is de website ontworpen en is er een wire frame ontwikkeld voor de inhoud en navigatie. Hierbij lag steeds de nadruk op gebruiksvriendelijkheid en duidelijkheid voor de bezoeker. UX en UI-design en ontwikkeling. Op dezelfde manier is er een functioneel ontwerp gemaakt voor de webapplicatie, waarmee de bezoeker online zijn droomhuis kan ontwerpen en samenstellen. Avancé tekende ook voor de teksten, digitale introductie nieuwsbrief, social media, online advertising en alle offline uitingen zoals flyer, bouwborden en ansichtkaarten.
Lancering & conversie optimalisatie
Na een goede testfase is dit project medio oktober feestelijk gelanceerd. Avancé is nog steeds betrokken bij de offline en online marketing, zoals de SEO en SEA van het online platform en conversie optimalisatie aan de hand van bezoekersgedrag. Middels een gebruiksvriendelijk ingericht Google Data Studio dashboard heeft Dijkhof Wonen ieder moment van de dag inzicht in de resultaten van alle marketinginspanningen.
Een prachtig, omvangrijk en veelzijdig project waar Avancé al haar skills, ervaring, kennis en kunde in kwijt kan. De open en prettige samenwerking met Dijkhof heeft voor een goede synergie gezorgd, waarin we elkaar hebben kunnen versterken. Als blijk van waardering ontving het hele team een pannenbierpakket, wat zeer gewaardeerd werd. Het is een feestje om als communicatie- en onlinebureau hier een bijdrage aan te mogen en kunnen leveren en om Dijkhof Wonen een voorsprong in communicatie te geven.
Score?- Design & realisatie
- Positionering
- Online rendement
